WiadomośćProfil zaufany
(Kategoria: Różne)
Dodane przez admin
pią 20 lip 2018
W Urzędzie Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim, na podstawie zgody Ministra Cyfryzacji, został uruchomiony punkt potwierdzający Profil Zaufany.
Urząd Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim
ul. Rynek 1
Pokój nr 1
tel. (17) 7729019 wew. 11
Profil Zaufany to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Wykorzystując Profil Zaufany klient może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną bez konieczności osobistego udania się do Urzędu.
Uruchomienie Punktu Potwierdzającego Profil Zaufany jest jednym z zadań projektu pn.: "CYFRYZACJA URZĘDU GMINY I MIASTA W SOKOŁOWIE MAŁOPOLSKIM ORAZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH GMINY SOKOŁÓW MAŁOPOLSKI"
Jak uzyskać profil zaufany?
- Dla osób nie posiadających podpisu elektronicznego:
Aby założyć profil zaufany należy zarejestrować swoje konto na portalu Profil Zaufany (pz.gov.pl). Z konta użytkownika należy wysłać wniosek o profil zaufany.
Po wysłaniu wniosku mamy 14 dni na wizytę w dowolnym punkcie potwierdzającym profil w celu potwierdzenia tożsamości. To jedyna konieczna wizyta w urzędzie. Potwierdzenie tożsamości w urzędzie zajmuje zwykle nie więcej, niż kilka minut.
Od momentu potwierdzenia tożsamości i uaktywnienia profilu zaufanego użytkownik może posługiwać się nim w komunikacji z urzędem.
- Dla osób posiadających podpis elektroniczny:
Aby założyć profil zaufany należy zarejestrować swoje konto na portalu Profil Zaufany (pz.gov.pl). Z konta użytkownika należy wysłać wniosek o założenie profilu zaufanego. Po wysłaniu wniosku potwierdzamy swoje dane za pomocą podpisu elektronicznego kwalifikowanym certyfikatem.
Profil zaufany można wykorzystać m. in.:
- w e-usługach Gminy Sokołów Małopolski (ebom.sokolow-mlp.pl) oraz aplikacji mobilnej eGmina - Urzędu Gminy i Miasta Sokołów Małopolski;
- w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (np. wprowadzenie zmian dotyczących prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej);
- w Platformie Usług Elektronicznych (np. sprawdzenie czy pracodawca opłaca za pracownika składki do ZUS-u, 500+, dobry start);
- w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (np. sprawdzenie danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym, sprawdzenie ilości posiadanych punktów karnych);
- w wielu innych sprawach (np. złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego, złożenie wniosku o udostępnienie informacji publicznej itp.).
Szczegółowe informacje dotyczące platformy ePUAP oraz Profilu Zaufanego można znaleźć na stronach pz.gov.pl i epuap.gov.pl
Profil zaufany jest ważny przez 3 lata, od momenty jego potwierdzenia. Jednak jego przedłużenie nie wymaga dodatkowej wizyty w urzędzie, można to zrobić bezpośrednio poprzez stronę epuap.gov.pl.